Monday, October 15, 2012

Minu Hispaania, 1. päev

Ei ole see Ryanairiga lendamine nii hull midagi, kui räägitakse.  Jõudsime ilusti ilma probleemideta Barcelona Girona lennujaama kohale. Õigel ajal ka veel, ehk umbes pool 4, nagu hääl lennukis seda rõõmsalt teatas. Esimesed tunded – niiske...päikseline... SOE! Pikad teksad, pusa, sall ja kinnised jalatsid olid ilmselgelt liiast, niiet otsustasime lennujaamas vetsus riided ära vahetada, enne kui bussiga Lloret de Mari poole edasi sõidame.

Buss väljus 15.30 (või 16.30 eesti aja järgi, nad on siin tund aega meie ajast maas) ja sellele peale saamisega polnud mingit probleemi, peale meie oli bussis ainult üks saksa perekond, üks vene paar ja üks hispaanlaste (vist) paar. Termomeeter bussis näitas kordamööda 27-28 kraadi. No wonder, et pikkade riietega palav oli... Vähemalt oli seal konditsioneer. Sõitsime kõigest pool tundi, nautisime ilusat maastikku ja kell 16.05 olime Lloret de Mari bussijaamas. Esimene mulje linnast oli väga hea, kõik oli nii soojades toonides ja mõnusa lõunamaise hõnguga. Kõigepealt tahtsime oma kodinad hotelli ära viia, enne kui linnas rohkem ringi vaatame.

Meie hotell on kesklinnast veidi eemal, aga see pole üldse halb asi. Kesklinna kära siia ei jõua ja hotelli krunt on (erinevalt enamustest hotellidest siin linnas) piisavalt suur, et mahutada palme, välibaari ja kolme suuuurt välibasseini. Kuigi siin linnas on kaks suurt randa ka, võib see bassein ikka kasulikuks osutuda, kui väga kaugele jalutada ei viitsi. Päris öist suplust siiski kahjuks teha ei saa, käia tohib seal ainult kell 9-19.

Selline oli sissekäik hotelli... wow.
Meie tuba: suur voodi, korralik vannituba, mõnusa vaatega rõdu ja kööginurk, mis sisaldab kõiki vajaminevaid nõusid, rösterit, ahju ja pliiti.

Selline vaade meie rõdult!
Niisiis, me olime reisist tegelikult väga näljased ja otsustasime linnast mõne söögikoha leida. Käisime mööda tänavaid, nägime sadu turistidele mõeldud suveniirikauplusi, aga päris õiget söögikohta ikka ei leidnud. Päris pitsat, burgerit või friikaid ikka väljas süüa ei tahaks, eelistaks pigem kohalikku toitu, aga seda ei olegi nii lihtne leida. Pitsade ja burgerite kohti on siin kõik nurgad täis... Me muidugi ei suutnudki millegi vahel valida ja otsustasime hoopis oma kööginurka ära kasutada ja külastasime kohalikku supermarketit. Esiteks, neil on poes kõik asjad üliveidra asetusega, niiet asjade leidmisega küll mingit loogikat kasutada ei tasu. Teiseks, hinnad on osadel toodetel samad, osadel isegi odavamad kui Eestis.  Käisime mööda poodi ja lõpuks oli korv täis (see sisaldas muidugi ka hambapastat ja päevituskreemi, mis Ryanairi vedelikupiirangu tõttu käsipagasisse ei mahtunud ning nõudepesušvammi ja küpsetusõli, sest selliste asjadega ka hotell meid ei varusta). Vedasime endale hotelli burksimaterjale (küpsetamata pihvid, juustu, kastet, saia), salatimaterjale, jogurtit, lahustuvat kohvi, Doritosid koos juustudipikastmega (mis Eestis muide maksab 2-3 korda rohkem), mahla ja veini (Lambrusco, muide, mis maksis ainult 1,59 euri!).

Ühesõnaga, meisterdasime endale ise hotellis burksi ja salati valmis ja nautisime rõdul õhtusööki koos mõnusa vaatega. Kuna kumbki enam õhtul väga ringi käia ei jaksanud (pikk päev siiski seljataga), siis vaatasime telekast hispaaniakeelseid kanaleid ja nautisime lihtsalt veini. Nii ka mõnus :)

Õhtune vaade...
Ahjaa, meie toidukohaotsingutel tuli üks hispaanlane meie juurde, tahtis meid kohalikku kluppi peole kutsuda. Küsis, kust me pärit oleme ja kui ütlesime, et Eestist, siis läks kohe elevile ja arvas, et meile kindlasti selline pidu sobib... Klubi nimi oli CCCP ja suunatud siis baltimaadest pärit turistidele ja venelastele (keda on siin päris palju, muide... tänavatel nägime isegi venekeelseid reklaame). Nojah, tüüp ilmselt ei tea Eesti ajalugu väga hästi või eestlaste suhtumist sellesse teemasse...

Veel märkasin ühe baari ukse ees silti „3 liitrit kokteili 18 eurot“ (hispaania keeles siiski..). Ühesõnaga, sealt saab siis pińa coladat, blue lagooni jm kokteile mingi üliodava hinnaga. Tundub ahvatlev pakkumine, kuigi isegi kahepeale ei jaksaks vist kõike ära juua...