Friday, October 12, 2012

Minu Hispaania, 4. päev

Mingi veidra kujuga ehitis Barcelonas..
Eestlastel üldiselt pole veider kell 6.30 ärgata ja seejärel pimedas kuhugi liikuda, aga vot veider on seda teha ilma sügissaabaste ja paksu jopeta. Jõudsime umbes 7.45 bussijaama ja kell 8 läks buss välja. Kui ma esimene päev imestasin, et Lloret de Mari suunduvas bussis oli nii vähe inimesi, siis... seekord olime me üldse ainsad kaks inimest kogu bussis. Ilmselt hispaanlastele ei meeldi nii vara ärgata...

Igatahes, kella 9 paiku olime juba Barcelonas. Wow, mis linn. Otsustasime, et kuna tahame linna näha, siis liigume terve päev jala. Esimesena vaatasime üle Arc de Triomphe ja seejärel jalutasime kaugemale Sagrada Familia juurde, imeilus ehitis ikka. Sisse ei hakanud minema, sest esiteks see maksis 13 euri ja teiseks oli järjekord ÜMBER selle hoone, see oleks tähendanud vähemalt tunni-pooleteise pikkust passimist. Huvitav, milline järjekord on seal siis, kui õige turismihooaeg on?

Seejärel sain täitsa ise apteegi külastamisega hakkama ja endale plaastrid ostetud. Lahe on aru saada, mida müüja räägib (okei-okei, ta ütles ainult tere ja siis hinna ja numbreid ma oskan, aga ikkagi!). Siis kõndisime vanalinna poole, sest ma tahtsin Universidad de Barcelona üle vaadata.  Nii ilus ja nii kahju, et ma hispaania keelt piisavalt hästi ei oska, et siia vahetusõpilaseks tulla. Järgmiseks oli Barcelona katedraal, mis on ka kindlasti must-see listis. Vahepeal sadas sahmaka vihma ka, aga meil õnnestus täpselt enne seda mingisse söögikohta sisse hüpata. Tõnis sai paella valenciana ära proovida ja ma sõin lasanjet (peab tunnistama, et ma ise teen siiski palju paremat..). Ilm oli üldse veider, vahepeal läks pilve ja ähvardas vihma ja siis jälle küttis täiega.

Triumfikaar
Sagrada Familia
Nii, siis hüppasin Casa de Librost läbi ja ostsin endale hispaaniakeelse raamatu, mis sest, et ma keelt eriti ei oska. Aga Eestist ei ole neid saada ja siis vähemalt on midagigi olemas. Ja siis... trummipõrin... La Rambla! Pikk turistidest pungil tänav, mis oli poode ja putkasid täis. Barcelona turg on asub La Ramblase kõrval ja see on tõesti vinge. Siis Kolumbuse ausamba juurde ning sealt sadamasse. Sadama juures istusime ja puhkasime natuke ja kuigi oli alles lõuna, siis jalad olid juba üliväsinud. Nägime, kuidas neegrid (või tumedama nahatooniga rassist) inimesed seal musta müüki tegid ja kontrolli saabudes põgenesid. Nagu filmis.

Seejärel veeeel rohkem linna peal jalutamist. Külastasime Starbucksi ja saime esimest korda sealset kohvi proovida. Minu apple crumble latte oli küll väga maitsev. Saime energiat juurde ja siis käisime poodides ja kõndisime ringi. Pikalt.

Lihtsalt selline arhitektuur, nii lahe!
Õhtupoole oli vist ainsaks suuremaks sündmuseks KFC-s söömine. No peab sellised ülemaailmsed kuulsad söögikohad ära proovima... isegi kui see on ainult kiirtoit. Ja siis kell 20.30 uuesti bussile (mis seekord oli puupüsti täis, wtf!?) ning lõpuks ometi hotelli vooooodisse. Ahjaa, tagasisõidu ajal oli eemal mägedes äikesetormi näha. Hoopis midagi muud kui äike Eestis, sähvis palju rohkem... ja noh, Eestis pole mägesid.